Hanna Nohynek on 1 305. professorin arvonimen saanut (tänään)

Arvonimi voidaan myöntää joko tieteellisistä tai taiteellisista ansioista.

Hei vanhus, maistuisiko kaalilaatikko (tänään)

Kun tarkemmin ajattelen, tehän olette loputon startup-pöhinän lähde, kirjoittaa Jani Kaaro.

Hengitystieoireisten lasten valikoimaton testaaminen ei ole hyödyllistä (tänään)

Nenänielunäyte ja monitestauslaite eivät vähentäneet antibioottihoitoja, sairaalaseurannan tarvetta tai päivystyksellisiä lisätutkimuksia.

Beetasalpaajia yhä harvemmin sepelvaltimopotilaille (tänään)

Lääkeaineryhmällä ei ole enää selvää ennustetta parantavaa vaikutusta kroonisessa taudissa.

"Sairastuin olkapään nivelrikkoon jo nelikymppisenä" (tänään)

Pirjo Väyrynen on tyytyväinen, että uskalsi mennä tekonivelleikkaukseen ja hoito sujui hyvin.

Tutkijan vaikuttamistyö (tänään)

Suomalainen tiedeakatemia 2023. Sivuja 80.

Väitökset 19 (tänään)

Pre-eklampsian sairastaneet saattavat olla suurentuneessa aivoaneurysman riskissä .

TT-kuvista voidaan laskea auttaako leikkaus nenän tukkoisuuteen (tänään)

Insinööritieteissä käytetty CFD-laskenta sopii nenän ilmavirtauksen arviointiin.

Hyvä Suomi! (tänään)

Lääketieteen parantava voima – 100 tieteen tarinaa soluista sovelluksiin. Anne Pitkäranta, Kaija-Leena Kolho, Kimmo Kontula (toim.). Duodecim 2024. Sivuja 363.

Moniammatillinen arvio auttaa levinneessä suolistosyövässä (tänään)

– Pystyimme parantamaan potilaiden leikattavuutta ja saamaan enemmän potilaita leikkaushoidon piiriin, kertoo Aki Uutela.

PohTLY

Yhdistyksemme tarkoituksena on liittää yhteen Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan alueella toimivat työterveyslääkärit, ylläpitää heidän keskuudessaan arvonmukaista henkeä ja hyvää toveruutta, kohottaa ammattitaitoa, edistää tieteellistä tutkimustyötä sekä kehittää työterveydenhuoltoa.

Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.